سایت سازی 98

طراحی سایت حرفه ای و ارزان با سایت سازی 98

سایت سازی 98

طراحی سایت حرفه ای و ارزان با سایت سازی 98

  • ۰
  • ۰

طراحی UI چیست؟


اصطلاحات UI و UX بخشی از ادبیات طراحی سایت هستند ، اما گاهی اوقات به جای یکدیگر استفاده می شوند. UX یا تجربه کاربری مفهوم بسیار گسترده ای است و نیاز به بحث جداگانه دارد. اما رابط کاربری یا رابط کاربری چیست؟ در این مقاله می خواهیم مفهوم رابط کاربری و اصول و عناصر آن را به شما معرفی کنیم.

رابط کاربری یا رابط کاربری چیست؟


مهمترین ویژگی هر محصول قابلیت استفاده از آن است. به عنوان مثال ، وقتی می خواهید در را باز کنید ، از دسته استفاده می کنید. بدون دسته باز و بسته نمی شود و بنابراین نمی توان از آن استفاده کرد.

وقتی می خواهید از چاقو استفاده کنید ، دسته را می گیرید. بدون دسته مجبور بودید تیغه چاقو را با دست بگیرید که هم خطرناک است و هم استفاده از آن آسان نیست.

در واقع ، هر چیزی که به ما امکان استفاده از یک محصول را بدهد رابط کاربر نامیده می شود.

با این توصیف ، رابط کاربری سابقه طولانی دارد. هر محصولی که بشر تولید می کند باید قابل استفاده و دارای رابط کاربری باشد.

رابط کاربری یا رابط کاربری چیست؟

 

استثنایی رخ داد. باید این موارد را با زبانی قابل فهم به کاربر منتقل کنید. باید توضیح دهید که در این موارد چه کار کند ، چه اتفاقی افتتاح می شود و قدم بعدی چیست.

اصل انعطاف‌پذیری

منظور از انعطاف‌پذیری یا تحویل UI چیست؟ یعنی UI را اولا با کمترین میزان احتمال بروز خطا و اشتباه طراحی کنید. ثانیا اگر خطایی رخ داد داد کاربر را منفجر نکنید! سیستم را کاملا طراحی کنید که نسبت بالایی نسبت به خطا داشته باشد و اشتباه باشد. (دقیقاً انجام داده است سیستم های که گزینه Undo دارند چه آرامشی را به آدم انداخت !؟)

چگونه UI طراحی کنیم؟


تا اینجا با تعریف کلی و اصول طراحی UI شناخته شده است اما اکنون طراحی UI چیست؟ به عبارت دیگر ، برای طراحی کاربری مناسب چه کارهایی باید انجام شود؟

در مرحله اول ، طراح UI باید پروژه را تمام و کمال بررسی و نیازسنجی کند. برای مثال اگر قرار است رابط کاربری یک سایت را بررسی کنید باید سایت مخاطبان را ببینید چه کسانی هستند. هر چه شناخت شما را از مخاطبان داشته باشید ، طراحی را برای ارائه پیشنهاد داد. برای شناخت نوع کسب و کار و مخاطبان سایت رقیب را بررسی کنید. یا اگر سایت موجود است ، از طریق ابزار گوگل آنالیتیکس مخاطبان و رفتار آن ها آن را بشناسید.

شناخت مخاطب یکی از اصول مهم UI است. این شناخت همه جا به دردتان میخورد. برای مثال اگر قرار است رابط کاربری شما یک سایت سرگرمی طراحی کنید ، باید آرم را در نظر بگیرید. زمینه کاری را نیز در نظر داشته باشید. فرض کنیم طراحی رابط کاربری یک سایت شرکتی فروش ماشین آلات سنگین را انجام می دهیم. فکر کنید استفاده کنید از تم رنگ صورتی چه تاثیری داشته باشید !؟

مرحله دوم ، شامل طراحی اتود مناسب و ارائه آن به مشتری می شود. در این مرحله طرحی ابتدایی از سایت تهیه شده است. منوها مشخص پیداشوند. محل قرار گرفتن هر یک از گزینه های انتخاب باید و. این طرح به طور کامل به مشتری نشان داده می شود و با همفکری او ، لازم است که در نظر بگیرید.

پس از اعمال لازم ، نوبت انتخاب رنگبندی و گرافیک دعوت شده است. بهتر است این کار را انجام دهید تا یک گرافیست باشد. ممکن است این کار را انجام دهد در مرحله شروع انجام می شود. با این شرایط ، پیشنهاد اکثر متخصصان این است که در طراحی سایت خود را به زیبایی ظاهری نکنید. در غیر این صورت ممکن است از اصل موضوع ، یعنی کاربری آسان ، دور شود.

مهارت های لازم برای طراحی UI
با توجه به مواردی که گفته شد ، باید مشخص شود که طراح UI به مهارت های مختلفی نیاز دارد. یکی از این موارد ، آشنایی با ابزار طراحی گرافیک مثل فوتوشاپ و Illustrator است. بی نیاز از ابتدای پروژه به سراغ این ابزارها بروید. شروع کار با یک طراح UI با وایر فریم یا ابزار طراحی طراحی شده است. استفاده از یک کاغذ سفید به عنوان وایر فریم استفاده کنید و طرح مورد نظر را روی آن قرار دهید. ابزارها و نرم افزارهای دیجیتال هم برای این کار وجود دارد.

در موارد اضافی طراح سایت و طراح رابط کاربری یک نفر است. به هر حال طراح UI باید با سبک طراحی سایت آشنایی داشته باشد.

مفهوم رابط کاربری را با استفاده از طراحی UI بررسی می کند و مشخص می کند چیست؟ هدف اصلی طراحی رابط کاربری ، قابلیت استفاده آسان است. طراح رابط کاربری تصمیم می گیرد هر المان و عنصری را از سایت یا نرم افزار به صورت موجود و کجا قرار دهد. او خود را به جایزه استفاده کنند. اهداف و نیازهای آن ها در نظر گرفته می شود و در نهایت محصول به گونه ای طراحی می شود که این نیازها و هدف آنها به ساده ترین شکل ممکن است رفع شود. رابط کاربری روی سئو نیز اثبات می کند. کاربری سایتی که ui خوبی است ساده است و به همین دلیل است ، مردم دوست دارند آن را نشان دهند. هر چه تعداد کاربران سایت را تحت فشار قرار می دهند ، سایت را نیز بهبود می بخشد.

همانطور که گفتیم ، یک رابط کاربری قدیمی وجود داشت ، اما اصطلاح UI یا User Interface Design به معنای مدرن ، در عصر کامپیوتر بوجود آمد. امروزه UI به عنوان فضایی شناخته می شود که در آن تعامل انسان و ماشین اتفاق می افتد. با ظهور رایانه ها و سایر ابزارهای دیجیتال ، دانش طراحی UI نیز شکل گرفت. دانشی که هدف آن ارائه محصولات با کاربرد آسان برای کاربران است.

آیا طراح UI به جایی که هر عنصر در صفحه باید فکر کند فکر می کند؟ فرم ها چگونه باید باشند؟ دکمه ارسال فرم کجاست؟ چگونه خطاها را به کاربر نشان دهیم؟ گزینه های اصلی را کجا قرار دهیم تا به راحتی دیده شوند؟ و کاربران از پر کردن فرم ها متنفرند! یکی از دلایل این امر طراحی فرم ها است. چند فیلد خیلی نزدیک به هم و دریافت اطلاعات بی ربط از کاربر باعث می شود فرم نیمه تمام باقی بماند.

من بر مسئله قابلیت استفاده تأکید می کنم تا شما طراحی UI را با طراحی گرافیک اشتباه نگیرید.

تفاوت طراحی گرافیکی و طراحی رابط کاربر چیست؟


به دلیل کلمه طراح ، رابط کاربری گاهی اوقات به هنر و طراحی تقسیم می شود. بزرگترین دانشگاههای جهان مانند MIT طراحی رابط کاربری را در زمینه علوم کامپیوتر ارائه می دهند.

حال باید تفاوت بین طراحی گرافیکی یا طراحی بصری و طراحی UI را ببینیم و اینکه چرا نمی توان آن را زیر شاخه ای از هنر طراحی دانست؟

هرکسی که یک رابط طراحی می کند باید با اصول گرافیک آشنا باشد. با این حال ، هدف اصلی آن طراحی یک نرم افزار یا یک سایت زیبا نیست. بلکه می خواهد محصولی را طراحی کند که کاربران بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند و به هدف خود برسند.

در واقع ، طراح UI از اصول گرافیکی و زیبایی شناختی برای ایجاد یک رابط کاربری آسان استفاده می کند. به عنوان مثال ، برای اینکه گزینه ای به راحتی در معرض دید کاربران قرار بگیرد ، از رنگ خاصی در طراحی خود استفاده می کند.

برای شفاف سازی امور ، به سایتهایی فکر کنید که خوب به نظر می رسند و از آنها بد استفاده می شود. به عنوان مثال سایت هایی با رنگ زیبا که طراحی منوی آنها پیچیده است. برای یافتن یک مورد خاص ، کاربران مجبور می شوند چندین بار کلیک کنند یا آنها را اشتباه بگیرند.

طراحی گرافیکی خوب به این معنی است که سایت یا نرم افزار باید زیبا باشد ، طراحی UI خوب یعنی کار با نرم افزار ساده باشد.


قبل از اینکه وارد مراحل طراحی UI شویم ، باید اصول اولیه UI را بررسی کنیم. اصولی که یک طراح حرفه ای هنگام اجرای یک پروژه به خاطر می آورد.

در اینجا پنج اصل اساسی طراحی UI آورده شده است:

ساختار را مشاهده کنید

ساختاری بدان معنی است که رابط کاربری باید دارای هدف ، معنی و جهت باشد. یک نظم و ساختار مشخص که کاربران بتوانند آن را درک و تشخیص دهند. شما نباید چیزهای بی ربط را کنار هم قرار دهید. دسته بندی واضحی داشته باشید. با یک نگاه به محصول ، کاربر باید بتواند قطعات مختلف را شناسایی کند. او باید بداند که برای تأمین هر یک از نیازهای خود به کدام بخش مراجعه کند.

سادگی را رعایت کنید

فن آوری ها در حال پیچیده تر شدن هستند و در عین حال ، رقابت برای سادگی است! از تلفن های همراه گرفته تا سایت های خرید ، این یک مثال موفقیت آمیزتر است که اصل سادگی در طراحی رابط کاربری آن رعایت شده است.

شما باید محصول را به گونه ای طراحی کنید که کاربر بتواند به راحتی نحوه استفاده از آن را درک کند. کارهای مکرر و مشترک باید به راحتی انجام شود. کاربر برای انجام فرایندهای پیچیده نیازی به مسیر پیچیده ای در پیش ندارد. به عبارت دیگر ، هر چقدر هم که فن آوری پیچیده ای باشد ، استفاده از آن را آسان نگه دارید.

مطمئناً نمونه های بسیار خوبی از این مورد را در ذهن خود دارید. نمونه هایی که تنها با چند کلیک فناوری های پیشرفته را ارائه می دهند. به عنوان مثال ، سیستم عامل ویندوز را در نظر بگیرید که هر نسخه از آن دارای رابط کاربری ساده تری نسبت به نسخه قبلی است. به عبارت دیگر کاربر دوستانه تر است.

دید

قابلیت مشاهده یا اصل شکل ظاهری یکی دیگر از اصول مهم UI است. اینکه شما کاربر را در معرض چه اطلاعاتی قرار دهید بسیار مهم است.

به خاطر داشته باشید که کاربر فقط باید آنچه را که نیاز دارد ببیند. شما باید تمام گزینه های مورد نیاز کاربران را با ساختار مناسب ارائه دهید

  • ۰۰/۰۴/۱۶
  • زهرا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی